User experience

Potrzebujesz partnera, który rozumie czego potrzebują użytkownicy i pomoże ci zaprojektować skuteczną aplikację internetową? Oferujemy kompleksowe prowadzenie badań usability stron internetowych.

Usability (użyteczność) jest to miara satysfakcji użytkownika, z uwzględnieniem wydajności i efektywności strony, z której korzystamy do osiągnięcia określonych celów. Norma ISO 9241 z 1998 definiuje użyteczność jako miarę wydajności, efektywności i satysfakcji użytkownika z jaką dany produkt może być używany dla osiągnięcia danych celów przez danych użytkowników w danym kontekście.

Użyteczny serwis internetowy jest:

  • intuicyjny w obsłudze, dzięki czemu pozwala skrócić czas potrzebny na nauczenie się jej
  • zwiększa wydajność w wykonywaniu czynności do których jest przeznaczony
  • powoduje satysfakcję i zadowolenie wynikające z jego używania
  • nie powoduje frustracji użytkownika
  • zapobiega popełnianiu błędów podczas jego używania
  1. Badania Usability
    Badania Usability

    User-centered design (UCD) to metoda projektowana zorientowana na użytkownika. Cechą wyróżniającą projektowania zorientowanego na użytkownika jest dostosowanie interfejsu do umiejętności, potrzeb i wymagań użytkownika

    dowiedz się więcej
  2. Audyty Usability Stron Internetowych
    Audyty Usability Stron Internetowych

    Audyt usability weryfikuje czy dana strona internetowa bądź portal jest przyjazny dla jej odbiorców-użytkowników- user friendly. Wyniki przeprowadzonego wnikliwie badanie zawarte są w formie raportu.

    dowiedz się więcej
  3. Testy z użytkownikami
    Testy z użytkownikami

    Dopełnieniem badań użyteczności strony internetowej lub programu komputerowego jest przeprowadzenie wywiadu/-ów pogłębionych. Dzięki In-depth interview dogłębnie poznajemy opinie i postawy respondentów wobec testowanych produktów, sprawdzamy stopień rozumienia pomysłów, rozwiązań.

    dowiedz się więcej
  4. Badanie eye-tracking
    Badanie eye-tracking

    Eye tracking (śledzenie ruchów gałek ocznych) jest techniką mającą zastosowanie w badaniu interakcji człowiek-komputer. Z uwagi na pomiarowy i fizjologiczny charakter badania, bazującego na pomiarze pracy narządu wzroku, uzyskujemy twarde reprezentatywne dane .

    dowiedz się więcej
  5. Makiety usability
    Makiety usability

    Makieta będąca specyfikacją funkcjonalną prototypu strony umożliwia szybkie i niedrogie wypracowanie wspólnej wizji (klienta i projektanta) projektu docelowego, a tym samym sprawny i zgodny z założeniami przebieg jego realizacji.

    dowiedz się więcej

Co nas wyróżnia?

Powierzając nam realizację działań, możesz być pewien, iż zajmą się nim najlepsi profesjonaliści z wielu branż.

Doświadczenie

Doświadczenie

Dzięki długoletniej działalności na światowym rynku internetowym, nasi specjaliści dysponują unikalnym doświadczeniem, które wykorzystane na potrzeby naszych licznych klientów.

Rozwój

Rozwój

Świat mediów internetowych podlega ciągłym zmianom, dlatego tylko stała obserwacja i analiza trendów i technologii, może zapewnić najwyższą jakość i skuteczność.

Zespół

Zespół

Zespołowy charakter pracy w Coal Creative umożliwia sprawny przebieg planowania, realizacji i wdrożenia projektu, a tobie - zwiększenie zysków i kreację na poziomie.

Zaufanie

Zaufanie

Dzięki współpracy na partnerskich warunkach i efektom naszej pracy jesteśmy polecani innym klientom. Ponad 95% naszych klientów to osoby z polecenia.

FAQ

Potrzebujesz więcej informacji? Dowiedz się więcej na temat User experience

  • Zazwyczaj jest to sprawdzanie w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z danym systemem. Jest wiele sposobów przeprowadzania badań usability - eye-tracker, wywiady pogłębione czy śledzenie prawdziwych użytkowników przy wykorzystaniu narzędzi monitorujących. Badanie ma na celu wskazać jakie czynności sprawiają użytkownikom trudność lub powodują ich frustrację (np. przez konieczność wielokrotnego powtarzania danej czynności). Celem zawsze powinno być sprawienie aby prawdziwi użytkownicy z łatwością obsługiwali daną aplikację dlatego ważne jest aby badania były przeprowadzane w jak najbardziej organicznych warunkach.
  • Audyt usability to sprawdzenie gdzie występują utrudnienia dla użytkowników. Określa on co można poprawić aby użytkownicy z większą łatwością poruszali się wewnątrz aplikacji. Audyty przeprowadzone są na już istniejących aplikacjach, które nie przynoszą zadawalających wyników konwersji lub nie są w pełni wykorzystywane przez użytkowników. Zidentyfikowanie takich elementów pozwala na zwiększenie konwersji lub przywiązania do aplikacji (lepiej zaprojektowana aplikacja zawsze wygra nawet z tańszą alternatywą i dobrym przykładem jest tutaj np. Uber).
  • Testy z użytkownikami polegają na przedstawieniu im scenariuszy/zadań które powinni zrealizować przy wykorzystaniu danej aplikacji. W trakcie prowadzenia testów możliwe jest wykorzystanie eye-tracker’a (urządzenia śledzącego ruch gałek ocznych użytkownika), kwestionariuszy czy wywiadów. Ważne, aby zadania nie były sformułowane w zły sposób - przedstawienie użytkownikowi zadania, które bardzo szczegółowo opisane w praktyce może negatywnie wpłynąć na wynik całego badania. Prezentowane zadania powinny być ogólne i nastawione na odkrywanie przez użytkowników aplikacji a nie instruujące czy syntetyczne.
  • Eye-tracker pozwala nam śledzenie ruchu gałek ocznych użytkownika w trakcie przeprowadzanych testów. Dzięki temu narzędziu wiemy gdzie występują u użytkowników fiksacje (gdzie skupiają wzrok) oraz w jaki sposób ich wzrok przemieszcza się między elementami aplikacji. Takie badanie pozwala na identyfikacje tych miejsc które zauważane są jako pierwsze oraz kolejne. Daje nam to wgląd do tego jak użytkownik „czyta” nasz system, co za tym idzie, mamy pełną kontrolę nad tym co chcielibyśmy aby widział i kiedy to widzi.
  • Krótka odpowiedź - tak. Development aplikacji i systemów webowych jest drogi dlatego konieczne jest dobre zaplanowanie całej aplikacji. Nie jest to wyłącznie wymóg który pomaga developerom we wdrożeniu ale jest to również szansa na takie zaplanowanie aplikacji, aby była ona efektywna i przyjazna dla użytkownika. Nikt nie rozpoczyna budowy domu bez planu i nie jest to związane tylko z bezpieczeństwem ale również z kosztem ewentualnych zmian w przyszłości. Jeżeli chcesz zainwestować w aplikację lub system webowy musisz mieć dobrze przygotowane i dogłębnie skonsultowane makiety całego systemu.

Najnowsze publikacje

Chcemy dzielić się naszą wiedzą związaną z szeroko pojętą obecnością firm w internecie.

Nasi klienci

Prologis
JLL
FEM
Wrocław
TVP
Agora
Jakość obsługi
Sonko
Poltronic
PKB
M+Q
Koyo
JTEKT
IM
Sanofi
PBF
Simplicol
Flaga
Capricorn
Amerigas
Europol Gaz

Planujesz nowy projekt?
Chcielibyśmy usłyszeć o nim więcej

Projekt i developmentIdentyfikacja wizualnaBadania usabilityBadania, analizy, szkolenia Wsparcie projektowe Marketing internetowy

Wysyłając formularz akceptuję Politykę Prywatności

 

Nie wiesz od czego zacząć?- pobierz Brief , który pomoże uporządkować informacje na temat planowanego projektu.