User experience > Makiety Usability Tworzonych Stron

Stworzenie makiety usability, jest kluczowym etapem poprzedzającym projekt strony/aplikacji internetowej

Makieta będąca specyfikacją funkcjonalną prototypu strony umożliwia szybkie i niedrogie wypracowanie wspólnej wizji (klienta i projektanta) projektu docelowego, a tym samym sprawny i zgodny z założeniami przebieg jego realizacji.

Co zawira Makieta Usability?

Zarys makiety powstaje w oparciu o odpowiedzi na spontaniczne pytania, jakie potencjalny użytkownik danej strony internetowej podświadomie sobie zadaje:

  • Co to jest za witryna (identyfikator witryny)?
  • Na jakiej jestem stronie?
  • Jakie są główne kategorie?
  • Co mogę tutaj zrobić?

Wstępny szkic, jakim jest makieta, prezentuje funkcjonalne szlaki nawigacyjne, rozplanowanie i podział architektury informacji, czyli rozplanowanie i podział treści. Umożliwia to praktyczne spojrzenie na realizowany projekt. Tworząc makietę usability, oznaczamy strefy priorytetowe, konstruujemy mapy klikalności, a także planujemy rozmieszczenie poszczególnych zakładek, boxów i buttonów. Szkic makiety usability uwzględnia także projekt i wdrożenie nowych rozwiązań graficznych, bezpośrednio wpływających na globalny wizerunek oraz postrzeganie firmy.

Makiety Usability
Makiety Usability

Dlaczego potrzebuję Makietę Usability?

Wizualne przedstawienie wszystkich elementów serwisu pozwala określić czy strona dobrze i w sposób intiucyjny przekaże informacje i zrealizują swoje cele, a także będzie łatwa i zrozumiała nawet przez początkujących użytkowników.

Etapy pracy

Z jakich etapów składa się procedura projektowania makiet usability?

  1. Analiza wstępna
    Analiza wstępna

    Na tym etapie chcemy jak najlepiej poznać Twój biznes, zrozumieć cele jakie będzie realizować aplikacja i czym będzie dla Twoich klientów.

  2. Prace projektowe
    Prace projektowe

    Zarys makiety powstaje w oparciu o odpowiedzi na spontaniczne pytania, jakie potencjalny użytkownik danej strony internetowej podświadomie sobie zadaje: Co to jest za witryna (identyfikator witryny)? Na jakiej jestem stronie? Jakie są główne kategorie? Co mogę tutaj zrobić? Wstępny szkic, jakim jest makieta, prezentuje funkcjonalne szlaki nawigacyjne, rozplanowanie i podział architektury informacji, czyli rozplanowanie i podział treści

  3. Konsultacje projektu
    Konsultacje projektu

    Stworzony przez nas projekt przedstawiamy do konsultacji. Zależy nam, aby projekt odpowiadał potrzebom Twoich klientów, a jednocześnie był dopasowany do charakteru firmy i był zgodny z gustem Właściciela.

  4. Badania usability
    Badania usability

    Opracowanie makiety usability aplikacji internetowej jest też doskonalym punktem wyjściowym dla przeprowadzenia badań usabilty na użytkownikach jeszcze zanim powstanie sama apilkacji. Takie badanie pozwala określić czy strona dobrze i w sposób intiucyjny przekazuje informacje i zrealizuje swoje cele, a także będzie łatwa i zrozumiała nawet przez początkujących użytkowników.

Co nas wyróżnia?

Powierzając nam realizację działań, możesz być pewien, iż zajmą się nim najlepsi profesjonaliści z wielu branż.

Doświadczenie

Doświadczenie

Dzięki długoletniej działalności na światowym rynku internetowym, nasi specjaliści dysponują unikalnym doświadczeniem, które wykorzystane na potrzeby naszych licznych klientów.

Rozwój

Rozwój

Świat mediów internetowych podlega ciągłym zmianom, dlatego tylko stała obserwacja i analiza trendów i technologii, może zapewnić najwyższą jakość i skuteczność.

Zespół

Zespół

Zespołowy charakter pracy w Coal Creative umożliwia sprawny przebieg planowania, realizacji i wdrożenia projektu, a tobie - zwiększenie zysków i kreację na poziomie.

Zaufanie

Zaufanie

Dzięki współpracy na partnerskich warunkach i efektom naszej pracy jesteśmy polecani innym klientom. Ponad 95% naszych klientów to osoby z polecenia.

FAQ

Potrzebujesz więcej informacji? Dowiedz się więcej na temat User experience

  • Zazwyczaj jest to sprawdzanie w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z danym systemem. Jest wiele sposobów przeprowadzania badań usability - eye-tracker, wywiady pogłębione czy śledzenie prawdziwych użytkowników przy wykorzystaniu narzędzi monitorujących. Badanie ma na celu wskazać jakie czynności sprawiają użytkownikom trudność lub powodują ich frustrację (np. przez konieczność wielokrotnego powtarzania danej czynności). Celem zawsze powinno być sprawienie aby prawdziwi użytkownicy z łatwością obsługiwali daną aplikację dlatego ważne jest aby badania były przeprowadzane w jak najbardziej organicznych warunkach.
  • Audyt usability to sprawdzenie gdzie występują utrudnienia dla użytkowników. Określa on co można poprawić aby użytkownicy z większą łatwością poruszali się wewnątrz aplikacji. Audyty przeprowadzone są na już istniejących aplikacjach, które nie przynoszą zadawalających wyników konwersji lub nie są w pełni wykorzystywane przez użytkowników. Zidentyfikowanie takich elementów pozwala na zwiększenie konwersji lub przywiązania do aplikacji (lepiej zaprojektowana aplikacja zawsze wygra nawet z tańszą alternatywą i dobrym przykładem jest tutaj np. Uber).
  • Testy z użytkownikami polegają na przedstawieniu im scenariuszy/zadań które powinni zrealizować przy wykorzystaniu danej aplikacji. W trakcie prowadzenia testów możliwe jest wykorzystanie eye-tracker’a (urządzenia śledzącego ruch gałek ocznych użytkownika), kwestionariuszy czy wywiadów. Ważne, aby zadania nie były sformułowane w zły sposób - przedstawienie użytkownikowi zadania, które bardzo szczegółowo opisane w praktyce może negatywnie wpłynąć na wynik całego badania. Prezentowane zadania powinny być ogólne i nastawione na odkrywanie przez użytkowników aplikacji a nie instruujące czy syntetyczne.
  • Eye-tracker pozwala nam śledzenie ruchu gałek ocznych użytkownika w trakcie przeprowadzanych testów. Dzięki temu narzędziu wiemy gdzie występują u użytkowników fiksacje (gdzie skupiają wzrok) oraz w jaki sposób ich wzrok przemieszcza się między elementami aplikacji. Takie badanie pozwala na identyfikacje tych miejsc które zauważane są jako pierwsze oraz kolejne. Daje nam to wgląd do tego jak użytkownik „czyta” nasz system, co za tym idzie, mamy pełną kontrolę nad tym co chcielibyśmy aby widział i kiedy to widzi.
  • Krótka odpowiedź - tak. Development aplikacji i systemów webowych jest drogi dlatego konieczne jest dobre zaplanowanie całej aplikacji. Nie jest to wyłącznie wymóg który pomaga developerom we wdrożeniu ale jest to również szansa na takie zaplanowanie aplikacji, aby była ona efektywna i przyjazna dla użytkownika. Nikt nie rozpoczyna budowy domu bez planu i nie jest to związane tylko z bezpieczeństwem ale również z kosztem ewentualnych zmian w przyszłości. Jeżeli chcesz zainwestować w aplikację lub system webowy musisz mieć dobrze przygotowane i dogłębnie skonsultowane makiety całego systemu.

Najnowsze publikacje

Chcemy dzielić się naszą wiedzą związaną z szeroko pojętą obecnością firm w internecie.

Nasi klienci

Prologis
JLL
FEM
Wrocław
TVP
Agora
Jakość obsługi
Sonko
Poltronic
PKB
M+Q
Koyo
JTEKT
IM
Sanofi
PBF
Simplicol
Flaga
Capricorn
Amerigas
Europol Gaz

Planujesz nowy projekt?
Chcielibyśmy usłyszeć o nim więcej

Projekt i developmentIdentyfikacja wizualnaBadania usabilityBadania, analizy, szkolenia Wsparcie projektowe Marketing internetowy

Wysyłając formularz akceptuję Politykę Prywatności

 

Nie wiesz od czego zacząć?- pobierz Brief , który pomoże uporządkować informacje na temat planowanego projektu.