Digital product development > Architektura Informacji

Architekturę Informacji definiujemy jako sztukę oraz naukę organizowania i etykietowania stron internetowych, intranetowych, społeczeństw sieciowych i oprogramowania w celu wspierania użyteczności.

W czasach gdy informacja rozprzestrzenia się bardzo szeroko użyteczność staje się decydującym czynnikiem zapewniającym sukces stronom internetowym i aplikacjom. Dobra architektura informacji kładzie niezbędne podstawy dla systemu informacyjnego, który jest logiczny dla użytkowników. Głównym zadaniem przy projektowaniu aplikacji internetowej jest przewidywanie głównych pytań, z którymi użytkownicy mogą się zwracać do systemu informacyjnego. Projektując architekturę informacji należy określić jakie pytania są najczęstsze i jak należy na nie odpowiedzieć, by najlepiej spełnić ich oczekiwania.

Czym w praktyce jest architektura informacji?

Architektura informacji organizuje informację tak, aby ludzie mogli znaleźć właściwe odpowiedzi na swe pytania. Przykład: Etykieta 'Kontakt" działa jako skrót wywołujący właściwe skojarzenia - użytkownik wie, że pod tak oznaczoną etykietą znajdzie link do szczegółowych informacji kontaktowych (adres, telefon, faks, email itp)

Architektura Informacji

Dlaczego każda strona potrzebuje dobrej architektury informacji?

Aby zaprojektować aplikację, która odniesie sukces, należy przede wszystkim zrozumieć naturę systemów internetowych i zasady ich współdziałania. Przemyślana architektura informacji gwarantuje efektywne komunikowanie informacji, tzn. bez nadmiernego zajmowania miejsca na stronie WWW i bez zmuszania użytkownika do odszyfrowywania trudnych skojarzeń.

Etapy pracy

Części składowa architektury informacji

  1. Systemy organizacyjne
    Systemy organizacyjne

    Określają w jaki sposób informacja ma zostać podzielona na kategorie, aby użytkownicy mogli znaleźć właściwe odpowiedzi na swe pytania

  2. Systemy etykietowania
    Systemy etykietowania

    Określają, w jaki sposób informacja będzie reprezentowana. Stosowanie etykiet ma na celu efektywne komunikowanie informacji - w skrócie ale zrozumiale.

  3. Systemy nawigacyjne
    Systemy nawigacyjne

    Określają, w jaki sposób będzie można przeglądać informacje, przy uwzględnieniu konieczności zapewnienia całości właściwej elastyczności i dostarczanie potrzebnych informacji kontekstowych.

  4. Systemy wyszukiwawcze
    Systemy wyszukiwawcze

    Określają, w jaki sposób użytkownik będzie mógł wyszukać informację, oraz określają wygląd i funkcjonalność otrzymanych wyników.

Co nas wyróżnia?

Powierzając nam realizację działań, możesz być pewien, iż zajmą się nim najlepsi profesjonaliści z wielu branż.

Doświadczenie

Doświadczenie

Dzięki długoletniej działalności na światowym rynku internetowym, nasi specjaliści dysponują unikalnym doświadczeniem, które wykorzystane na potrzeby naszych licznych klientów.

Rozwój

Rozwój

Świat mediów internetowych podlega ciągłym zmianom, dlatego tylko stała obserwacja i analiza trendów i technologii, może zapewnić najwyższą jakość i skuteczność.

Zespół

Zespół

Zespołowy charakter pracy w Coal Creative umożliwia sprawny przebieg planowania, realizacji i wdrożenia projektu, a tobie - zwiększenie zysków i kreację na poziomie.

Zaufanie

Zaufanie

Dzięki współpracy na partnerskich warunkach i efektom naszej pracy jesteśmy polecani innym klientom. Ponad 95% naszych klientów to osoby z polecenia.

FAQ

Potrzebujesz więcej informacji? Dowiedz się więcej na temat etapów tworzenia produktu cyfrowego.

  • Analiza konkurencji czy ogólnego makrootoczenia danego przedsiębiorstwa pomaga w odnalezieniu błędów, które popełniła konkurencja oraz dobrych rozwiązań, które wdrożyła. Analiza rynku pozwala na lepsze zaplanowanie inwestycji i daje nam możliwość uczenia się na błędach konkurencji oraz wdrażania tylko tych rozwiązań które mają potencjał najwyższej efektywności. Na analizę składa się wiele elementów takich jak analiza narzędzi, analiza strategi marketingowej czy analiza komunikacji wizualnej naszego konkurenta lub podobnego systemu.
  • Warsztaty projektowe to spotkanie w którym uczestniczy inwestor i wykonawca. Pozwalają one na zbudowanie wspólnych celi dla aplikacji, lepsze zrozumienie biznesu inwestora i celi stawianych przed aplikacją. Na warsztatach omawiana jest grupa docelowa, tworzone są persony przyszłych użytkowników oraz omawiane są sposoby na komercjalizację danego przedsięwzięcia, a nawet planowany jest dalszy rozwój systemu. Celem warsztatów projektowych powinno być takie zrozumienie przez wykonawcę celów inwestorów, które pomoże mu na podejmowanie lepszych decyzji w trakcie wdrożenia i późniejszej promocji.
  • Dzięki stworzeniu klikalnych makiet aplikacji, już na tym etapie możemy zaobserwować elementy, które wymagają korekty lub takie które są zbędne w danym miejscu a utrudniają modyfikację. Ale potencjalnie najważniejszą zaletą stworzenia prototypu jest fakt, że programiści otrzymują dokładny szkielet aplikacji, wiedzą jakie pól formularza mają być dostępne, wiedzą jak system ma się zachowywać na różnych typach urządzań oraz mogą wnosić własne uwagi i sugestie jeszcze przed rozpoczęciem prac programistycznych.
  • Z doświadczenia wiemy, że wdrożone przez programistów, pokryte unit testami aplikacje i tak często zawierają błędy. Testy manualne pozwalają na wykrycie i skorygowanie tych błędów. Pozwalają też na wykrycie nie tyle błędów samej aplikacji, ale również błędów w treściach, nieefektywnego działania danej funkcjonalności czy sprawdzenie wydajności systemu.
  • Często spotykamy się z sytuacją, w której inwestor w trakcie wdrożenia wpada na kolejne pomysły i chce dodać je do systemu. Super, nowe pomysły, lepsze rozwiązania to elementy zwiększające szanse digital product’u na sukces, ale wpływają na moment startu. Zazwyczaj proponujemy przeniesienie nowych pomysłów do etapy rozwoju gdyż może okazać się, że użytkownicy potrzebują innej funkcjonalności, a ta, która wydawała się dobrym pomysłem może okazać się niepotrzebna.

Najnowsze publikacje

Chcemy dzielić się naszą wiedzą związaną z szeroko pojętą obecnością firm w internecie.

Nasi klienci

Prologis
JLL
FEM
Wrocław
TVP
Agora
Jakość obsługi
Sonko
Poltronic
PKB
M+Q
Koyo
JTEKT
IM
Sanofi
PBF
Simplicol
Flaga
Capricorn
Amerigas
Europol Gaz

Planujesz nowy projekt?
Chcielibyśmy usłyszeć o nim więcej

Projekt i developmentIdentyfikacja wizualnaBadania usabilityDigital product development Wsparcie projektowe Marketing internetowy

Wysyłając formularz akceptuję Politykę Prywatności

 

Nie wiesz od czego zacząć?- pobierz Brief , który pomoże uporządkować informacje na temat planowanego projektu.