Digital product development > Makiety Usability Tworzonych Stron

Stworzenie makiety usability, jest kluczowym etapem poprzedzającym projekt strony/aplikacji internetowej

Makieta będąca specyfikacją funkcjonalną prototypu strony umożliwia szybkie i niedrogie wypracowanie wspólnej wizji (klienta i projektanta) projektu docelowego, a tym samym sprawny i zgodny z założeniami przebieg jego realizacji.

Co zawira Makieta Usability?

Zarys makiety powstaje w oparciu o odpowiedzi na spontaniczne pytania, jakie potencjalny użytkownik danej strony internetowej podświadomie sobie zadaje:

  • Co to jest za witryna (identyfikator witryny)?
  • Na jakiej jestem stronie?
  • Jakie są główne kategorie?
  • Co mogę tutaj zrobić?

Wstępny szkic, jakim jest makieta, prezentuje funkcjonalne szlaki nawigacyjne, rozplanowanie i podział architektury informacji, czyli rozplanowanie i podział treści. Umożliwia to praktyczne spojrzenie na realizowany projekt. Tworząc makietę usability, oznaczamy strefy priorytetowe, konstruujemy mapy klikalności, a także planujemy rozmieszczenie poszczególnych zakładek, boxów i buttonów. Szkic makiety usability uwzględnia także projekt i wdrożenie nowych rozwiązań graficznych, bezpośrednio wpływających na globalny wizerunek oraz postrzeganie firmy.

Makiety Usability

Dlaczego potrzebuję Makietę Usability?

Wizualne przedstawienie wszystkich elementów serwisu pozwala określić czy strona dobrze i w sposób intiucyjny przekaże informacje i zrealizują swoje cele, a także będzie łatwa i zrozumiała nawet przez początkujących użytkowników.

Etapy pracy

Z jakich etapów składa się procedura projektowania makiet usability?

  1. Analiza wstępna
    Analiza wstępna

    Na tym etapie chcemy jak najlepiej poznać Twój biznes, zrozumieć cele jakie będzie realizować aplikacja i czym będzie dla Twoich klientów.

  2. Prace projektowe
    Prace projektowe

    Zarys makiety powstaje w oparciu o odpowiedzi na spontaniczne pytania, jakie potencjalny użytkownik danej strony internetowej podświadomie sobie zadaje: Co to jest za witryna (identyfikator witryny)? Na jakiej jestem stronie? Jakie są główne kategorie? Co mogę tutaj zrobić? Wstępny szkic, jakim jest makieta, prezentuje funkcjonalne szlaki nawigacyjne, rozplanowanie i podział architektury informacji, czyli rozplanowanie i podział treści

  3. Konsultacje projektu
    Konsultacje projektu

    Stworzony przez nas projekt przedstawiamy do konsultacji. Zależy nam, aby projekt odpowiadał potrzebom Twoich klientów, a jednocześnie był dopasowany do charakteru firmy i był zgodny z gustem Właściciela.

  4. Badania usability
    Badania usability

    Opracowanie makiety usability aplikacji internetowej jest też doskonalym punktem wyjściowym dla przeprowadzenia badań usabilty na użytkownikach jeszcze zanim powstanie sama apilkacji. Takie badanie pozwala określić czy strona dobrze i w sposób intiucyjny przekazuje informacje i zrealizuje swoje cele, a także będzie łatwa i zrozumiała nawet przez początkujących użytkowników.

Co nas wyróżnia?

Powierzając nam realizację działań, możesz być pewien, iż zajmą się nim najlepsi profesjonaliści z wielu branż.

Doświadczenie

Doświadczenie

Dzięki długoletniej działalności na światowym rynku internetowym, nasi specjaliści dysponują unikalnym doświadczeniem, które wykorzystane na potrzeby naszych licznych klientów.

Rozwój

Rozwój

Świat mediów internetowych podlega ciągłym zmianom, dlatego tylko stała obserwacja i analiza trendów i technologii, może zapewnić najwyższą jakość i skuteczność.

Zespół

Zespół

Zespołowy charakter pracy w Coal Creative umożliwia sprawny przebieg planowania, realizacji i wdrożenia projektu, a tobie - zwiększenie zysków i kreację na poziomie.

Zaufanie

Zaufanie

Dzięki współpracy na partnerskich warunkach i efektom naszej pracy jesteśmy polecani innym klientom. Ponad 95% naszych klientów to osoby z polecenia.

FAQ

Potrzebujesz więcej informacji? Dowiedz się więcej na temat etapów tworzenia produktu cyfrowego.

  • Analiza konkurencji czy ogólnego makrootoczenia danego przedsiębiorstwa pomaga w odnalezieniu błędów, które popełniła konkurencja oraz dobrych rozwiązań, które wdrożyła. Analiza rynku pozwala na lepsze zaplanowanie inwestycji i daje nam możliwość uczenia się na błędach konkurencji oraz wdrażania tylko tych rozwiązań które mają potencjał najwyższej efektywności. Na analizę składa się wiele elementów takich jak analiza narzędzi, analiza strategi marketingowej czy analiza komunikacji wizualnej naszego konkurenta lub podobnego systemu.
  • Warsztaty projektowe to spotkanie w którym uczestniczy inwestor i wykonawca. Pozwalają one na zbudowanie wspólnych celi dla aplikacji, lepsze zrozumienie biznesu inwestora i celi stawianych przed aplikacją. Na warsztatach omawiana jest grupa docelowa, tworzone są persony przyszłych użytkowników oraz omawiane są sposoby na komercjalizację danego przedsięwzięcia, a nawet planowany jest dalszy rozwój systemu. Celem warsztatów projektowych powinno być takie zrozumienie przez wykonawcę celów inwestorów, które pomoże mu na podejmowanie lepszych decyzji w trakcie wdrożenia i późniejszej promocji.
  • Dzięki stworzeniu klikalnych makiet aplikacji, już na tym etapie możemy zaobserwować elementy, które wymagają korekty lub takie które są zbędne w danym miejscu a utrudniają modyfikację. Ale potencjalnie najważniejszą zaletą stworzenia prototypu jest fakt, że programiści otrzymują dokładny szkielet aplikacji, wiedzą jakie pól formularza mają być dostępne, wiedzą jak system ma się zachowywać na różnych typach urządzań oraz mogą wnosić własne uwagi i sugestie jeszcze przed rozpoczęciem prac programistycznych.
  • Z doświadczenia wiemy, że wdrożone przez programistów, pokryte unit testami aplikacje i tak często zawierają błędy. Testy manualne pozwalają na wykrycie i skorygowanie tych błędów. Pozwalają też na wykrycie nie tyle błędów samej aplikacji, ale również błędów w treściach, nieefektywnego działania danej funkcjonalności czy sprawdzenie wydajności systemu.
  • Często spotykamy się z sytuacją, w której inwestor w trakcie wdrożenia wpada na kolejne pomysły i chce dodać je do systemu. Super, nowe pomysły, lepsze rozwiązania to elementy zwiększające szanse digital product’u na sukces, ale wpływają na moment startu. Zazwyczaj proponujemy przeniesienie nowych pomysłów do etapy rozwoju gdyż może okazać się, że użytkownicy potrzebują innej funkcjonalności, a ta, która wydawała się dobrym pomysłem może okazać się niepotrzebna.

Najnowsze publikacje

Chcemy dzielić się naszą wiedzą związaną z szeroko pojętą obecnością firm w internecie.

Nasi klienci

Prologis
JLL
FEM
Wrocław
TVP
Agora
Jakość obsługi
Sonko
Poltronic
PKB
M+Q
Koyo
JTEKT
IM
Sanofi
PBF
Simplicol
Flaga
Capricorn
Amerigas
Europol Gaz

Planujesz nowy projekt?
Chcielibyśmy usłyszeć o nim więcej

Projekt i developmentIdentyfikacja wizualnaBadania usabilityDigital product development Wsparcie projektowe Marketing internetowy

Wysyłając formularz akceptuję Politykę Prywatności

 

Nie wiesz od czego zacząć?- pobierz Brief , który pomoże uporządkować informacje na temat planowanego projektu.