Marketing Internetowy > Strategia internetowa

Efektem opracowania spójnej strategii internetowej jest zbudowanie trwałych relacji z otoczeniem i utrzymanie jego zaufania.

Kompleksowa strategia internetowa zaplanowana przez Coal Creative jest rezultatem znajomości mechanizmów funkcjonujących w sieci oraz postaw, oczekiwań, nastrojów i preferencji użytkowników wobec nich kierowanych.

Coal Creative konstruuje i wdraża działania strategiczne, dzięki którym cele i zadania dynamicznie ewoluują. Cele komunikacyjne, wizerunkowe i promocyjne muszą uwzględniać specyfikę internetu – w sieci sprzedajesz wizję produktu, sposób jego przedstawienia przekłada się na jego odbiór – w tym na poczucie jego wartości

Porównujemy strategię do opowiadanej historii, w której kluczową postacią jest Twój produkt i jego klienci – Naszym zadaniem jest stworzenie wizji Twojego produktu – nadanie mu cech i właściwości, które wpłyną na decyzję potencjalnego klienta. Dążymy przy tym do zainicjowania i ułatwienia sytuacji, w której to Klient zapragnie brać aktywny udział w życiu Twojej marki – w ten sposób ją współtworząc. Tak jak powieść, strategia jest uporządkowaną relacją kondensującą mechanizmy, zasoby, narzędzia oraz szczegółowy sposób ich stosowania, by finalnie osiągnąć wszystkie zaplanowane cele.

Działania internetowe przynoszą realne korzyści i są znacznie tańsze niż te w ramach tradycyjnej strategii marketingowej. Ponadto sieć ułatwia ich kontrolę, a kolejne przeprowadzane operacje naturalnie i automatycznie wynikają z poprzednich. Analiza informacji statystycznych stosowana w projektowaniu strategii internetowych przez Coal Creative pozwala nam w pełni kontrolować cały proces, co ważne, pozwala na modyfikację jego poszczególnych elementów.

Strategia Internetowa

Dlaczego powinieneś mieć plan ?

Ponieważ Twoim celem jest zakorzenienie w umysłach klientów Twojej firmy jej produktów oraz przekazów reklamowych. Strategia internetowa zwiększa rozpoznawalność firmy i umożliwi Ci efektywne wykorzystanie jej potencjału, a także zdecydowanie wzmocni Twój przekaz reklamowy.

Całość procesu planowania i wdrażania strategii internetowej przedstawia poniższy schemat.

  1. Analiza i Reaserch
    Analiza i Reaserch

    Analiza i research to prześwietlenie cyberprzestrzeni, monitoring mediów oraz informacji otrzymanych od klienta.

    • specyfika działalności firmy
    • obecny CI
    • dotychczasowe działania komunikacyjne
    • analiza internetowych narzędzi strategicznych
    • diagnoza konkurencji
  2. Prace projektowe
    Koncepcja i design

    Planowanie koncepcyjne jest punktem wyjściowym do wdrożenia całościowej strategii internetowej. Jest to najważniejszy etap całego procesu, w którym określany jest kształt i zakres kampanii.
    Efektem pracy koncepcyjnej jest stworzenie usystematyzowanego planu działań promocyjnych, których najważniejsze elementy to:

    • Ton i rdzeń strategii
    • Zakres i ramy czasowe działań
    • Stworzenie map zachowań i potrzeb przyszłego użytkownika wraz z niebędnymi procedurami i elementami marketingowymi
  3. Development
    Realizacja

    Realizacja polega na stworzeniu i skompletowaniu „zaplecza” dalszych działań strategicznych. Materiał merytoryczno-graficzny, będący trzonem strategii, uwzględnia narzędzia:

    • projekt graficzny i funkcjonalny aplikacji internetowej
    • projekt lub relifting logo i logotypu
    • copywriting bazujący na wartościach firmy (hasła przewodnie strategii internetowej)
    • przygotowanie palety opcjonalnej kolorystyki
    • wykonanie niezbędnych fotografii
  4. E-marketing
    Rozpoczęcie kampanii

    Jest to etap wdrożenia kolejnych działań strategicznych i przeprowadzenia operacji zaprojektowanych we wcześniejszych fazach: Brief, Analiza, Koncepcja i Realizacja:

    Proponowane formy marketingu internetowego:

    Inbound Marketing - Działania w ramach inbound marketingu to najprościej mówiąc reklama za pośrednictwem portali społecznościowych - jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w budowaniu Twojej marki.

    Kampania Internetowa - reklamy banerowe i artykuły sponsorowane są doskonałym wsparciem dla strategii marketingowych w internecie, znacznie podnoszącym ich skuteczność, dzięki skutecznej promocji marki.

    SEO/SEM - Pozycjonowanie stron (Web Positioning, Search Engine Optimization – SEO) w wyszukiwarkach internetowych ma na celu umieszczenie strony internetowej w czołówce wyników wyszukiwania dla danej frazy- słowa kluczowego.

  5. Rozwój i dalsze badania
    Rozwój i dalsze badania

    Jest to faza ewaluacyjno-strategiczna, gdyż uwzględnia prowadzenie dalszych badań. Etap rozwoju to:

    • analiza poprawy wizerunku – postrzegania marki
    • weryfikacja efektów komunikacyjno-wizerunkowo-promocyjnych
    • analiza reakcji konkurencji na podjęte przez firmę działania
    • plan rozwoju działań marketingowych

Co nas wyróżnia?

Powierzając nam realizację działań, możesz być pewien, iż zajmą się nim najlepsi profesjonaliści z wielu branż.

Doświadczenie

Doświadczenie

Dzięki długoletniej działalności na światowym rynku internetowym, nasi specjaliści dysponują unikalnym doświadczeniem, które wykorzystane na potrzeby naszych licznych klientów.

Rozwój

Rozwój

Świat mediów internetowych podlega ciągłym zmianom, dlatego tylko stała obserwacja i analiza trendów i technologii, może zapewnić najwyższą jakość i skuteczność.

Zespół

Zespół

Zespołowy charakter pracy w Coal Creative umożliwia sprawny przebieg planowania, realizacji i wdrożenia projektu, a tobie - zwiększenie zysków i kreację na poziomie.

Zaufanie

Zaufanie

Dzięki współpracy na partnerskich warunkach i efektom naszej pracy jesteśmy polecani innym klientom. Ponad 95% naszych klientów to osoby z polecenia.

FAQ

Potrzebujesz więcej informacji? Dowiedz się więcej na temat marketingu internetowego

  • Strategia internetowa to spójny, kompleksowy i realistyczny plan dotyczący inwestycji w promocję w internecie. Często spotykamy się z sytuacją w której inwestor posiada już stworzony system ale nie przynosi on takich korzyści jakie mógłby przynosić. Właśnie dlatego przed przystąpieniem do inwestycji warto zbadać zapotrzebowanie, sprawdzić konkurencję, opisać jakie są cele biznesowe czy w końcu przygotować strategię promocji danego narzędzia. Słowem, potrzebny jest plan i tym właśnie jest strategia internetowa.
  • Inbound marketing to, najprościej ujmując, marketing przychodzący. Taka forma marketingu polega na aktywnym udziale w dyskusji w portalach społecznościowych ale również w przejrzystym przekazie kierowanym bezpośrednio do potencjalnych klientów. Budowanie relacji z klientami i kreowanie wizerunku jako firmy dostępnej dla klientów zwiększa przywiązanie do marki oraz tworzy strukturę w której twoi klienci stają się ambasadorami twojej marki.
  • Kampania internetowa to zestaw działań promocyjnych, które pozwalają na przekazanie zaplanowanego komunikatu jak największej liczbie odbiorców. Czy jest to reklama banerowa czy artykuły sponsorowane celem jest wyświetlenie przekazu promocyjnego potencjalnym klientom.
  • Tak, wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania daje ci możliwość dotarcia do jak największej ilości użytkowników, co ważne, użytkowników już zainteresowanych twoim produktem lub usługami. Pozycjonowanie jest skierowane do użytkowników którzy już podjęli aktywne działanie w kierunku odnalezienia sklepu czy firmy usługowej dlatego jest to bardzo skuteczna forma promocji. Jest to najprostszy i najbardziej skuteczny sposób na pozyskanie większej ilości klientów, a dobrze przemyślana strategia SEO sprawia, że inwestujesz tylko w te elementy pozycjonowania, które przynoszą realne korzyści.
  • Reklama przy wykorzystaniu Google Ads to już nie tylko reklama w wyszukiwarce (kiedyś, linki sponsorowane) to również reklama produktowa, reklama w sieciach partnerskich czy remarketing. Zaletami reklamy w Google Ads są możliwość szybkiego rozpoczęcia kampanii (wystarczy skonfigurować kampanię i określić budżet i można sprzedawać), kontroli kosztów (możemy określić kwotę dzienną jaką chcemy przeznaczyć na reklamę) oraz szczegółowe określenie odbiorców (dzięki Google Audiences możemy target’ować klientów o podobnej charakterystyce do naszych dotychczasowych klientów).
FAQ

Potrzebujesz więcej informacji? Dowiedz się więcej na temat etapów tworzenia produktu cyfrowego.

  • Analiza konkurencji czy ogólnego makrootoczenia danego przedsiębiorstwa pomaga w odnalezieniu błędów, które popełniła konkurencja oraz dobrych rozwiązań, które wdrożyła. Analiza rynku pozwala na lepsze zaplanowanie inwestycji i daje nam możliwość uczenia się na błędach konkurencji oraz wdrażania tylko tych rozwiązań które mają potencjał najwyższej efektywności. Na analizę składa się wiele elementów takich jak analiza narzędzi, analiza strategi marketingowej czy analiza komunikacji wizualnej naszego konkurenta lub podobnego systemu.
  • Warsztaty projektowe to spotkanie w którym uczestniczy inwestor i wykonawca. Pozwalają one na zbudowanie wspólnych celi dla aplikacji, lepsze zrozumienie biznesu inwestora i celi stawianych przed aplikacją. Na warsztatach omawiana jest grupa docelowa, tworzone są persony przyszłych użytkowników oraz omawiane są sposoby na komercjalizację danego przedsięwzięcia, a nawet planowany jest dalszy rozwój systemu. Celem warsztatów projektowych powinno być takie zrozumienie przez wykonawcę celów inwestorów, które pomoże mu na podejmowanie lepszych decyzji w trakcie wdrożenia i późniejszej promocji.
  • Dzięki stworzeniu klikalnych makiet aplikacji, już na tym etapie możemy zaobserwować elementy, które wymagają korekty lub takie które są zbędne w danym miejscu a utrudniają modyfikację. Ale potencjalnie najważniejszą zaletą stworzenia prototypu jest fakt, że programiści otrzymują dokładny szkielet aplikacji, wiedzą jakie pól formularza mają być dostępne, wiedzą jak system ma się zachowywać na różnych typach urządzań oraz mogą wnosić własne uwagi i sugestie jeszcze przed rozpoczęciem prac programistycznych.
  • Z doświadczenia wiemy, że wdrożone przez programistów, pokryte unit testami aplikacje i tak często zawierają błędy. Testy manualne pozwalają na wykrycie i skorygowanie tych błędów. Pozwalają też na wykrycie nie tyle błędów samej aplikacji, ale również błędów w treściach, nieefektywnego działania danej funkcjonalności czy sprawdzenie wydajności systemu.
  • Często spotykamy się z sytuacją, w której inwestor w trakcie wdrożenia wpada na kolejne pomysły i chce dodać je do systemu. Super, nowe pomysły, lepsze rozwiązania to elementy zwiększające szanse digital product’u na sukces, ale wpływają na moment startu. Zazwyczaj proponujemy przeniesienie nowych pomysłów do etapy rozwoju gdyż może okazać się, że użytkownicy potrzebują innej funkcjonalności, a ta, która wydawała się dobrym pomysłem może okazać się niepotrzebna.

Najnowsze publikacje

Chcemy dzielić się naszą wiedzą związaną z szeroko pojętą obecnością firm w internecie.

Nasi klienci

Prologis
JLL
FEM
Wrocław
TVP
Agora
Jakość obsługi
Sonko
Poltronic
PKB
M+Q
Koyo
JTEKT
IM
Sanofi
PBF
Simplicol
Flaga
Capricorn
Amerigas
Europol Gaz

Planujesz nowy projekt?
Chcielibyśmy usłyszeć o nim więcej

Projekt i developmentIdentyfikacja wizualnaBadania usabilityDigital product development Wsparcie projektowe Marketing internetowy

Wysyłając formularz akceptuję Politykę Prywatności

 

Nie wiesz od czego zacząć?- pobierz Brief , który pomoże uporządkować informacje na temat planowanego projektu.