User experience > Badanie eye-tracking

Eye tracking (śledzenie ruchów gałek ocznych) jest techniką mającą zastosowanie w badaniu interakcji człowiek-komputer.

Badania eyetrackingowe pozwalają na wychwycenie tych elementów, które są w pierwszej kolejności postrzegane w otoczeniu i opracowanie mapy postrzegania przestrzeni przez konsumentów. Jedną z najpopularniejszych metod jest rejestracja wideo aktywności wzrokowej. Prezentowany badanemu materiał jest używany w późniejszej analizie zapisu aktywności wzrokowej i łączony z tymi wynikami jako "tło".

Zalety eye-trackingu

  • Bardzo niską próbę reprezentatywną
  • Zbliżone wyniki dla różnych targetów (największe różnice występują w obrębie płci)
  • Duża ilość danych oraz elastyczne możliwości ich obróbki i agregacji
  • Możliwość uzyskania kluczowych informacji nie dostępnych dla innego rodzaju badań
  • Integracja z badaniami behawioralnymi
Badanie eye-tracking
Badanie eye-tracking

Co wyróżnia badania eyetrackingowe?

Z uwagi na pomiarowy i fizjologiczny charakter badania, bazującego na pomiarze pracy narządu wzroku, uzyskujemy twarde reprezentatywne dane ilościowe, a z drugiej strony możemy otrzymać mierzalny materiał jakościowy będący punktem wyjścia do innego typu badań ilościowych np. ankiet.

Etapy badania usability

Z jakich etapów składa się procedura badania użyteczności witryny internetowej za pomocą Eye trackingu?

  1. Analiza wstępna
    Analiza wstępna

    Przeprowadzenie wnikliwego wywiadu z klientem stanowi podstawę do ustalenia grupy respondentów i opracowanie formularzy ankiet

  2. Przeprowadzenie badania
    Przeprowadzenie badania

    W celu przeprowadzania badań wykorzystuje się eye trackery nagłowne (w formie okularów), które są w pełni mobilne i mogą służyć do przeprowadzania badań w naturalnym środowisku. Na podstawie zebranych informacji opracowywany jest raport zawierający interpretację map cieplnych przedstawiających częstość kliknięć poszczególnych elementów przez wszystkich badanych. Obszary o dużym zagęszczeniu kliknięć oznaczane są jako „gorące miejsca”, inaczej hotspots. Obszary cieszące się małym zainteresowaniem określane są jako „zimne miejsca” czy też „cold areas”.

  3. Analiza Danych
    Analiza Danych

    Niezwłocznie po zakończeniu projektu, otrzymają Państwo kompleksowy raport z przeprowadzonych badań. Dokumenty te dotyczą formy, przebiegu oraz wyników badań.

  4. Sugestie działań
    Sugestie działań

    W sytuacji stwierdzenia i opisania błędów usability oraz accessibility aplikacji - wykonane zostaną adnotacje i sugestie działań naprawczych

Co nas wyróżnia?

Powierzając nam realizację działań, możesz być pewien, iż zajmą się nim najlepsi profesjonaliści z wielu branż.

Doświadczenie

Doświadczenie

Dzięki długoletniej działalności na światowym rynku internetowym, nasi specjaliści dysponują unikalnym doświadczeniem, które wykorzystane na potrzeby naszych licznych klientów.

Rozwój

Rozwój

Świat mediów internetowych podlega ciągłym zmianom, dlatego tylko stała obserwacja i analiza trendów i technologii, może zapewnić najwyższą jakość i skuteczność.

Zespół

Zespół

Zespołowy charakter pracy w Coal Creative umożliwia sprawny przebieg planowania, realizacji i wdrożenia projektu, a tobie - zwiększenie zysków i kreację na poziomie.

Zaufanie

Zaufanie

Dzięki współpracy na partnerskich warunkach i efektom naszej pracy jesteśmy polecani innym klientom. Ponad 95% naszych klientów to osoby z polecenia.

FAQ

Potrzebujesz więcej informacji? Dowiedz się więcej na temat User experience

  • Zazwyczaj jest to sprawdzanie w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z danym systemem. Jest wiele sposobów przeprowadzania badań usability - eye-tracker, wywiady pogłębione czy śledzenie prawdziwych użytkowników przy wykorzystaniu narzędzi monitorujących. Badanie ma na celu wskazać jakie czynności sprawiają użytkownikom trudność lub powodują ich frustrację (np. przez konieczność wielokrotnego powtarzania danej czynności). Celem zawsze powinno być sprawienie aby prawdziwi użytkownicy z łatwością obsługiwali daną aplikację dlatego ważne jest aby badania były przeprowadzane w jak najbardziej organicznych warunkach.
  • Audyt usability to sprawdzenie gdzie występują utrudnienia dla użytkowników. Określa on co można poprawić aby użytkownicy z większą łatwością poruszali się wewnątrz aplikacji. Audyty przeprowadzone są na już istniejących aplikacjach, które nie przynoszą zadawalających wyników konwersji lub nie są w pełni wykorzystywane przez użytkowników. Zidentyfikowanie takich elementów pozwala na zwiększenie konwersji lub przywiązania do aplikacji (lepiej zaprojektowana aplikacja zawsze wygra nawet z tańszą alternatywą i dobrym przykładem jest tutaj np. Uber).
  • Testy z użytkownikami polegają na przedstawieniu im scenariuszy/zadań które powinni zrealizować przy wykorzystaniu danej aplikacji. W trakcie prowadzenia testów możliwe jest wykorzystanie eye-tracker’a (urządzenia śledzącego ruch gałek ocznych użytkownika), kwestionariuszy czy wywiadów. Ważne, aby zadania nie były sformułowane w zły sposób - przedstawienie użytkownikowi zadania, które bardzo szczegółowo opisane w praktyce może negatywnie wpłynąć na wynik całego badania. Prezentowane zadania powinny być ogólne i nastawione na odkrywanie przez użytkowników aplikacji a nie instruujące czy syntetyczne.
  • Eye-tracker pozwala nam śledzenie ruchu gałek ocznych użytkownika w trakcie przeprowadzanych testów. Dzięki temu narzędziu wiemy gdzie występują u użytkowników fiksacje (gdzie skupiają wzrok) oraz w jaki sposób ich wzrok przemieszcza się między elementami aplikacji. Takie badanie pozwala na identyfikacje tych miejsc które zauważane są jako pierwsze oraz kolejne. Daje nam to wgląd do tego jak użytkownik „czyta” nasz system, co za tym idzie, mamy pełną kontrolę nad tym co chcielibyśmy aby widział i kiedy to widzi.
  • Krótka odpowiedź - tak. Development aplikacji i systemów webowych jest drogi dlatego konieczne jest dobre zaplanowanie całej aplikacji. Nie jest to wyłącznie wymóg który pomaga developerom we wdrożeniu ale jest to również szansa na takie zaplanowanie aplikacji, aby była ona efektywna i przyjazna dla użytkownika. Nikt nie rozpoczyna budowy domu bez planu i nie jest to związane tylko z bezpieczeństwem ale również z kosztem ewentualnych zmian w przyszłości. Jeżeli chcesz zainwestować w aplikację lub system webowy musisz mieć dobrze przygotowane i dogłębnie skonsultowane makiety całego systemu.

Najnowsze publikacje

Chcemy dzielić się naszą wiedzą związaną z szeroko pojętą obecnością firm w internecie.

Nasi klienci

Naszym największym sukcesem jest zaufanie, którym obdarzyli nas Klienci. Jesteśmy dumni z tego, co nasi Klienci mówią o naszej pracy.

Jestem naprawdę zadowolony wszystko na czas. Świetne pomysły cieszę się że wybrałem akurat was.

Piotr Borówkowy Raj

Cechuje ich profesjonalizm usług, ale również ogromne zaangażowanie w prowadzone prace.

Tomasz Skyconcept

Każdorazowo wykazywali kreatywność i zaangażowanie oraz profesjonalną obsługą.

Adam Skyconcept

Praca nad naszą strona przebiegała szybko i sprawnie. Wszelkie nasze uwagi przyjmowane były w atmosferze dalszej chęci współpracy.

Sylwia Contract Administration Sp. z o.o.

Coal Creative to idealny partner dla każdego przedsięwzięcia realizowanego w Internecie. Profesjonalni i kompetentni w każdym calu.

Anna Jones Lang LaSalle Sp. z o.o.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z efektów Państwa pracy

Marcin Zagroszuj.pl

Dzięki za projekty. Wszystkie trzy są świetne. Dobra robota

Mateusz Solace

Strona bardzo nam się podoba i nie mamy do niej żadnych zastrzeżeń.

Piotr Maja Sp. z o.o.

Obejrzałam wszystko dokładnie i jestem BARDZO zadowolona.

Joanna Tort Pieluszkowy

Super, że serwer który Państwo oferują jest b.dobry, ponieważ zależy mi na poprawnym funkcjonowaniu strony www, tym bardziej że wygląda ona super :)

Michał Railad

Wszyscy mnie chwalą za nową stronę! Stronka jest super! Proszę więc pochwalić całą ekipę!

Dominika Manufakture

Najbardziej podoba mi się ostatnia strona. W ogóle jest super i naprawdę jestem zadowolony. Dziękuję.

Małgorzata Kancelaria Prawna Kaczorowski

Dziękuję za projekty, wyszło super! bardzo mi się podoba :) Logo jest piękne i jestem naprawdę pod wrażeniem.

Anna Aromic

I LOVE IT!!!! Wygląda naprawdę super. Bardzo bardzo mi się podoba!!!

Agnieszka Activity Junkie

Bardzo dziękuję za projekt. Jak zwykle trafili Państwo w sedno. Jest super.

Wojciech Torprojekt

Super !!!!!! Bardzo mi sie podoba :) Pełna akceptacja projektu !!

Monika LEA

Jestem zachwycona projektem strony!

Justyna FoodArtGallery
Prologis
JLL
FEM
Wrocław
TVP
Agora
Jakość obsługi
Sonko
Poltronic
PKB
M+Q
Koyo
JTEKT
IM
Sanofi
PBF
Simpdivcol
Flaga
Amerigas
Europol Gaz

Planujesz nowy projekt?
Chcielibyśmy usłyszeć o nim więcej

Imię i Nazwisko *
Email *
Firma
Telefon *
+48
Szukaj
    Opowiedz nam o swoim projekcie
    Planowany budżet projektu
    Dodaj załącznik
    Przeglądaj pliki No file chosen

    Zapoznałem się i akceptuję Politykę prywatności


    Porozmawiajmy!

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    +48 71 333 73 43



    Nie wiesz od czego zacząć?

    W uporządkowaniu informacji na temat planowanego projektu pomoże Brief Kreatywny
      pobierz Brief