Please enable JavaScript to view this website

Testy z użytkownikami

Jedną z podstawowych metod badania użyteczności strony internetowej lub programu komputerowego jest przeprowadzenie wywiadu/-ów pogłębionych

Zapytaj o wycenę

Szczególnie istotny jest tutaj dobór respondentów, którego dokonuje się z uwzględnieniu takich kryteriów jak: wiek, płeć czy deklarowane korzystanie z testowanych produktów.


Na czym polegają Badania Użytecznośi za pomocą testów z użytkownikami

Wywiad pogłębiony (In-depth interview, IDI) jest rozmową przeprowadzoną przez specjalistę z respondentem w oparciu o scenariusz lub kwestionariusz wywiadu.

Dzięki In-depth interview dogłębnie poznajemy opinie i postawy respondentów wobec testowanych produktów, sprawdzamy stopień rozumienia pomysłów, rozwiązań. Co ważne dla późniejszych działań, wywiady pogłębione są narzędziem opisującym motywy działań i wyborów oraz określającym cechy użytkownika. Są także w stanie określić optymalny poziom zmian testowanego produktu/strony internetowej, by w efekcie zmaksymalizować jej usability.

Zalety testów z użytkownikami

  • Testy z użytkownikami pozwalają na sprawdzenie jak ludzie używają konkretnego produktu.
  • Wyniki badania opisują motywy działań i wyborów oraz określają zahowania użytkownika
  • Opierają się one na obserwacji użytkownika podczas wykonywania zadań.
  • Wszystkie zadania są wcześniej zdefiniowanych jako kluczowe dla danego produktu.
  • Wszystkie badania są rejestrowane.
  • Badanie przeprowadza specjalista z doświadczeniem w projektowaniu interakcji.
  • Wnioski zostaja przedstawione w formie raportu.
  • Zaproponowane modyfikacje umozliwiają zmaksymalizowanie usability danego produktu

Dowiedz się więcej o Usability

Czym jest Usability?

Usability (użyteczność) jest to miara satysfakcji użytkownika, z uwzględnieniem wydajności i efektywności strony, z której korzystamy do osiągnięcia określonych celów. Norma ISO 9241 z 1998 definiuje użyteczność jako miarę wydajności, efektywności i satysfakcji użytkownika z jaką dany produkt może być używany dla osiągnięcia danych celów przez danych użytkowników w danym kontekście.

Użyteczny serwis internetowy jest:

  • intuicyjny w obsłudze, dzięki czemu pozwala skrócić czas potrzebny na nauczenie się jej
  • zwiększa wydajność w wykonywaniu czynności do których jest przeznaczony
  • powoduje satysfakcję i zadowolenie wynikające z jego używania
  • nie powoduje frustracji użytkownika
  • zapobiega popełnianiu błędów podczas jego używania

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3