Co wyróżnia badania eyetrackingowe?
Z uwagi na pomiarowy i fizjologiczny charakter badania, bazującego na pomiarze pracy narządu wzroku, uzyskujemy twarde reprezentatywne dane ilościowe, a z drugiej strony możemy otrzymać mierzalny materiał jakościowy będący punktem wyjścia do innego typu badań ilościowych np. ankiet.
Etapy badania usability
Z jakich etapów składa się procedura badania użyteczności witryny internetowej za pomocą Eye trackingu?
-
Analiza wstępna
Przeprowadzenie wnikliwego wywiadu z klientem stanowi podstawę do ustalenia grupy respondentów i opracowanie formularzy ankiet
-
Przeprowadzenie badania
W celu przeprowadzania badań wykorzystuje się eye trackery nagłowne (w formie okularów), które są w pełni mobilne i mogą służyć do przeprowadzania badań w naturalnym środowisku. Na podstawie zebranych informacji opracowywany jest raport zawierający interpretację map cieplnych przedstawiających częstość kliknięć poszczególnych elementów przez wszystkich badanych. Obszary o dużym zagęszczeniu kliknięć oznaczane są jako „gorące miejsca”, inaczej hotspots. Obszary cieszące się małym zainteresowaniem określane są jako „zimne miejsca” czy też „cold areas”.
-
Analiza Danych
Niezwłocznie po zakończeniu projektu, otrzymają Państwo kompleksowy raport z przeprowadzonych badań. Dokumenty te dotyczą formy, przebiegu oraz wyników badań.
-
Sugestie działań
W sytuacji stwierdzenia i opisania błędów usability oraz accessibility aplikacji - wykonane zostaną adnotacje i sugestie działań naprawczych